pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Jordgubbar och skönsjungande kollegor

Publicerad 2011-06-30 19:36:23 i Pyssel,

Direkt efter jobbet drog jag iväg till jordgubbssjälvplocken med tre vänner. Idag plockade vi corona och de var godare än zefyr som vi plockade förra gången. 3 liter dränktes i 4 kg socker och 2 liter kokande vatten. Om en vecka kan jag sila saften och det ska bli sååå gott!

För ett par kronor kunde jag köpa en jättepraktisk plocklåda. Den rymmer 10 liter jordgubbar och bären blir inte mosade under sin egen vikt. Jag funderar på att ta med mig denna ut i skogen då blåbären är mogna. Att rensa jordgubbar är lite småtrist men på en solig balkong gick det bra! Första hälften i alla fall...

När jag gick ifrån jobbet var mina kollegor Lisa och Lovisa i full gång med att kompinera ihop en sjungande väderprognos till Aftonbladet. Min kollega Elin som bloggar hos dem i sommar la upp den i väderbloggen.


Är de inte duktiga?!

Kommentarer

Postat av: Jen

Publicerad 2011-06-30 21:49:41

Åhh så gott med egen saft!

Jag ska ge mig ut och plocka på lördag och sen ska jag använda min saftmaja för första ggn.

Spännande! :D

Postat av: Lillstruman

Publicerad 2011-07-02 22:41:40

Om en vecka... lagom till en resa norröver???? O:-)

Postat av: Alexandra

Publicerad 2011-07-03 20:34:39

Kanske det syster =) Vet att det finns två i Vänge som är väldigt förtjust i min jordgubbssaft ;)

Postat av: Annqa

Publicerad 2011-07-28 08:42:20

Nej va kul låt med vädret! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela