pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Jag har fått ett pysselbord!

Publicerad 2011-06-19 18:04:48 i Inredning,

Idag har det varit perfekt fixa-och-dona-väder, dvs regn! Vi har idag möblerat om här hemma och jag tror jag kommer vara väldigt nöjd med resultatet efter jag "bott in mig". I vårt datarum/bibliotek har vi haft en skänk (givetvis fullproppad med pysselgrejer). Den har nu fått flytta ut i vardagsrummet och istället har vi skruvat ihop Mårtens gamla skrivbord. Tidigare belamrade jag konstant vårt stora köksbord och oftast blev det att vi då satt i varsin ände av lägenheten (han vid vår andra dator och jag med pysslet i köket). Numera kan vi vara lite mer "sociala", sittandes bredvid varandra.

Draken ska egentligen hänga på väggen (vilket den efter drygt två år fortfarande inte gör...).

Nya lådor ska införskaffas till stämpeldynor och embosspulver och den lilla orange byrån ska bli ommålad i sommar.

Nej, nu tror jag att jag måste inviga mitt pysselbord! Svensk scrapbooking har en midsommarcrop och en av utmaningarna finner jag väldigt lockande. Det ska bli kul med lite papperspyssel, på sistone har det blivit mest garn, och lite tyg förstås!

Kommentarer

Postat av: Creative Pink

Publicerad 2011-06-21 09:40:25

Det finns inget roligare än att få ställa iordning sin pysselhörna, jag är väldigt slarvig men jag gillar att ha mitt pyssel strukturerat. Har köpt massor av genomskinliga små backar på IKEA, så varje sak har sin plats. Sedan blir det kaos undertiden jag använder det men det kan inte hjälpas, jag kallar det kreativt kaos. =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela