pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

En hjälpande sticka

Publicerad 2011-06-12 20:35:34 i Stickning,

Jag har äntligen fått tillbaka lusten att sticka den pulsvärmare som måste vara favoriten. I början av året lottade jag ut ett par här på bloggen, till julmarknaden hade jag stickat 2 par och strax därefter fått beställning på ytterligare 2 par. Ja, många blev det men de är så fina så jag är väldigt glad att de återigen är roliga att sticka.

Mönstret hittade jag på Garnstudio för några år sedan men jag kan aldrig följa mönstret till punkt och pricka utan tar varje gång en liten egen väg fram till slutresultatet.

Den här gången hade jag lite extra hjälp som underlättade att sticka flätorna.

Det är en böjd sticka som maskorna mellanlandar på. Jag förstår inte varför jag inte skaffat mig sådan här sticka tidigare. Istället har jag använt en av mina strumpstickor men då är det lätt hänt att jag tappar den och så måste man plocka upp lösa maskor.

Om man kanske är lite slarvig med sina strumpstickor och slarvat bort en eller två stycken kan man säkert enkelt böja till någon av de kvarvarande och slipper därmed köpa sådan här i affären (istället kan man lägga pengarna på att köpa nya strumpstickor så man har rätt antal hemma, samt en buffert...)

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2011-06-13 11:27:34

Vilka fina!! Fast det känns lite varmt för de nu i den så kallade sommarvärmen :)

Hoppas att vi ses snart och kan pyssla lite grann igen.

Många kramar!

Elin

Postat av: CJ

Publicerad 2011-06-15 10:44:53

SVAR: Men eller hur! Finns väldigt många grejer som jag har lust att klicka hem från Etsy. :) Ha en fin dag!

Postat av: Fröken pyssel

Publicerad 2011-06-17 09:23:49

Vilka fina saker du gör. Dessa är ju underbart fina!

Postat av: Millan

Publicerad 2011-06-20 12:06:49

Inte nog med att de är så snygga, de är dessutom helt underbara att använda!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela