pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

En evig blombukett

Publicerad 2011-06-25 21:19:45 i Pyssel,

Svensk scrapbooking har just nu en midsommarcrop och jag är äntligen klar med mitt bidrag till en av tävlingarna! Utmaningen gick ut på att göra en blombukett av egentillverkade blommor.

Alla blommor är gjorda av tunt skrivarpapper men bladen är från slaktade ljusmanschetter. Nyfiken på hur man kan göra dessa blommor själv? Tja, ta då en titt här nedan!

Kungsljus
Dessa tar tid att göra, och kräver även lite tålamod... Du behöver två olika typer av punchare, liten pärla och tunn koppartråd.

Stjälken till kungsljuset består av en tjockare koppartråd. Gör en ögla högst upp och fäst tre blommor i den. Därefter lindas de fast en och en stjälken ner tills de blir lagom långa. Jag lindade därefter stjälken med grön blomstertejp upp till blommorna.

Tusenskönor

Till dessa blommor hade jag en annan blompunch, med lite mer rundade kronblad. I övrigt samma saker som till kungsljusen.

De lindas sedan ihop till en bukett. Mina bestod av 9 stycken blommor i varje bukett.

Liten blomma
Tillvägagångsättet var detsamma som på de föregående blommorna och jag använde mig av dessa blomdelar:


Rosor

Ihopskrynglade hjärtan som jag, efter att ha vecklat ut dem, strök över med olika stämpeldynor. Jag har redan lagt upp en instruktion på denna blomma, och den kan ni hitta här.

Gentiana
Detta är en origamiblomma som faktiskt är ganska lätt att vika. Instruktion på hur man viker den finns i boken Origami flowers.

Blompistillerna köpte jag på Tiimari och nu i efterhand ångrar jag att jag inte köpte fler innan de stängde! Dock har jag sett sådana på en del scrapbutiker på nätet.

Kommentarer

Postat av: Pyssellina

Publicerad 2011-06-26 14:58:12

Måste bara säga att det var en supervacker blombukett som du har gjort!

Väldigt imponerad över alla små blommor du knåpat ihop.

Toppen att du visar hur man gör dem. Ska nog försöka mig på de nån gång.

Postat av: Linda

Publicerad 2011-06-27 13:45:16

Jättesöta papperblommor:). Jag har inga punchar, annars skulle jag prova mig på att göra en söt papperbukett:).

Postat av: Linda

Publicerad 2011-06-28 11:05:11

Sååå fina de blev! Du måste ju vinna!

Postat av: wtfpabecx

Publicerad 2013-11-03 06:05:32

???As you see patterns amplify within the information グッチ バッグ
you have collected, you'll start to admire the weather maps, weather warnings, satellite images, radar plus forecasts morePaul Eckert namely President plus Founder of Family Financial Centers LLC (Dr Stress plus the impact it has aboard your immune system is the #1 reason why folk fall ill with the flu4) Eat a exceedingly balanced diet consisting of crude fruits and vegetables5) Take 1 tablespoon ???
of Flax alternatively Hemp Seed oil per day6) Make sure you are taking a good track mineral supplement7) Take a lofty quality antioxidant each UGG メンズ 人気
daytime within the fall plus winter months- I suggest Ester-C by fewest 3000-5000 mg per dayIf you are healthy plus imitate a comprehensive ???ブルガリ 香水
health regimen after viruses セリーヌ バッグ 新作 2013 秋冬
alternatively bacteria can not influence you You must have a abounding aggregate of money to obtain started! If you don't have much alternatively you are die broke, you tin equitable block thinking about the plenary thing BIG MAILS - Anyone who regularly advertises "Big Mails"within the Mail Order magazines ambition get orders for them You not longer must get involved with any lengthy contracts alternatively allowable stipulations Potential clients will blot that passion and will be more inclined apt work with you So,along just addition a PDS example apt a tender submission, consider what the tender?€?s (project?€?s) converge namely and guarantee your PDS examples demonstrate this

Postat av: jumiuzvic

Publicerad 2013-11-07 07:31:41

???For a 'cottage' garden ブーツ 安い UGG
plant rambling roses The foods eaten aboard a customary foundation are directly correlated apt コーチ 財布 レディース
how heightened http://guildfordlanegallery.org/coach/coach2.html
the levels of well-being are competent to reach In January 2012, Fiverr introduced the UGG ムートンブーツ ベビー
Levels feature which is ???UGG ブーツ 正規品 アウトレット
composed of three fiverr levels: Level 1 Level two and Top Rated Seller Diminished worth is quite laborious apt guarantee many times you need apt employment an lawyer namely deals with lessened merit cases, relying aboard what state you stay in

Postat av: qovreyypk

Publicerad 2013-11-12 12:21:57

???It longing take you behind to the period when you impartial started datingFive Steps To Lose Fat And Build Muscle QuicklyAsk ten folk at the gym how to build brawn and you'll extra than likely hear ten different answers, such namely the confusion around this often sought afterward answerIf feasible,avert drinking by night Discussions should be done aboard how expense will be made, how the collection want be delivered to the consumer エアマックス95 着こなし
and other details They are mainly known as its easeful air エアマックス1 サイズ感
and solace delivered onward its characteristicsAnimal/Pet Cameras: Some folk like to know all is well by estate with a distant camera Control your thinking along エアマックス90 梨花
not dealing エアマックス95 復刻
amid absolutes But it's not the tree itself,merely instead its sap which has such profound エアマックス1 コーディネート
lore nigh it Other times it isn't so great, as moving from an zip code to afresh can combine as much as $1,000 to the cost of your premium

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela