pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Virkade detaljer

Publicerad 2011-07-23 12:02:43 i Virkat,

Att göra små virkade detaljer kan ge ganska stor effekt till stickade saker. Just nu stickar och virkar jag väldigt mycket (men samma saker) till marknaden på tisdag. Ett par babyskor tyckte jag blev ganska tråkiga i enfärgat, så jag plockade fram virknålen!

Det är bara fasta maskor som jag virkat runt kanterna. Ger skorna ett lite mer intressant intryck, eller vad tycker ni?

Även pulsvärmare kan se väldigt annorlunda ut med hjälp av virknålen.

Den högra är i mina ögon ganska trist men med ett virkat krås i överkanten och en virkad blomma händer det lite mer och pulsvärmarna blir lite sötare.

Jag har testat att variera mig lite i mönstret på babyskorna. Ett par fick en framhävning av sulan.

Jag anser mig nog färdig med stickade babyskor till marknaden och nu i helgen funderar jag på att testa ett nytt mönster!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela