pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

På fotosafari på Kolmården

Publicerad 2011-07-02 22:40:24 i Pyssel,

Idag var jag och en kompis på Kolmården och den här gången tog jag fler bilder än sist!

Kameran var i högsta hugg och vi var båda ivriga att ta bilder på exotiska och sällsynta djur.
Många fina bilder blev det och det börjar bli hög tid att skicka iväg bilder till framkallning och scrappa dem. Här kommer ett litet urval av dagens fotande:

Det kan bli ganska tröttsamt att hela dagarna bli utstirrad och fotograferad...



Ibland kan man ha turen att komma tigrarna nära! Tur det finns galler... Tyvärr hann jag inte ställa in skärpan bra, trots att tigern var snäll och gick fram och tillbaka många gånger (till de flestas stora glädje!)





Den här bilden kan vara en av de bästa bilderna jag tog på hela dagen!

Och visst blev det en tur i linbanan även den här gången! Som högst befinner man sig 23-24 m över marken. Det fläktade ganska gott där uppe, och det behövdes då vi säkert hade upp mot 25 grader. Både jag och Linda var glada att det inte var mycket mer än fläktande, då hade det nog inte känts lika härligt...

Det var många djur som låg helt däckade av värmen!

Och vissa var verkligen helt utslagna!

Sån skön stil!

Jag rekommenderar en tur i linbanan innan lunch! Så här lång var kön strax innan kl 14. Undrar hur många som stod kvar och i allmänhet var fortfarande intresserade av att åka när åskan och åskskurarna började strax efter vi passerat.

Kanske fick den här apan huvudvärk av åskan i luften...

Den här tyckte däremot regnet var praktiskt, det var bara att öppna munnen så fick man lite dricka!

Vissa passade på att ta sig ett svalkande dopp denna varma dag. Och jo, vi var en aning avundsjuka!

Hittade en märklig giraff...

Vet inte vad dessa kameler protesterade mot men de såg väldigt bestämda och målmedvetna ut. Kanske de tyckte det var bäst vi gick mot bussen så vi inte missade den. Fötterna var väldigt trött efter x antal km promenad så det var väl lika bra att runda av en lyckad dag.

Kommentarer

Postat av: Lillstruman

Publicerad 2011-07-02 23:20:15

Du behöver ett teleobjektiv... =p

Postat av: Alexandra

Publicerad 2011-07-03 20:33:42

Det står på min inköpslista! =) Kanske borde ta tag i den någon gång...Skulle även vilja ha lite filter till kameran.

Postat av: Mikaela

Publicerad 2011-07-03 20:46:38

OHH har du oxå vart där. vi spatserade runt där den 12 juni :D

vilka mysiga bilder.

Tack för kommentaren i min blogg, du e bara för go!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela