pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

En härva med garn

Publicerad 2011-07-14 13:34:51 i Virkat,

På second hand kan man ibland lyckas få tag i en del fina saker. Den här vindan (tror jag i alla fall att de kallas) hittade min syster i en second hand affär i Jönköping för ett tag sedan. Jag ska väl själv någon gång införskaffa i en sådan, speciellt nu när jag börjat köpa härvor med garn.

Det är bara att fästa den i en bordskant (eller kattmöbel) veckla ut den, trä på garnet och sen börja snurra upp garnet på nystan. Det finns ju självklart ett annat sätt man kan göra det på, nämligen genom att sätta garnhärvan över en eller två stolsryggar. Det går ju förstås att ta hjälp av sin sambo, men jag tror inte min skulle finna så stort nöje i att sitta och hålla garnet i sisådär 20-30 minuter medan jag nystar upp det!

En härva består av ca 200 gram garn och det räcker ju ett litet tag! Jag har redan testat det här kabeltvinnade bomullsgarnet.

En ny haklapp är redan påbörjad och den går i två olika nyanser av lila! Jag är lite frestad att köpa mer garn i andra färger men tror det är bäst att försöka hejda mig till efter marknaden i Söderköping.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela