pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Dekorera skokartongen med tapet

Publicerad 2011-07-04 21:43:48 i Altrat,

Juni-utmaningen på Svensk scrapbooking var att dekorera en skolåda. Det tyckte jag var en kul utmaning så den hakade jag på!

En skokartong tömdes på garn (jag vet, det kommer som en chock att jag har en massa garnnystan här hemma!) och jag plockade fram tapetrullarna. Det blev två olika sorter, men båda går i lina toner.

Locket gick att veckla ut så det blev platt men här kommer en rekommendation från mig: limma inte fast det så! Tapeten bröts sönder i vecken för mig men om man böjer tapeten runt kanterna håller tapeten och det blir därmed snyggare.

För att dölja den tapet som sprack lite granna satte jag på ett kantband, vilket även framhäver det lila i mönstret.

Locket fick enkel utsmyckning (det ska ju var möjligt att stapla flera ovanpå varann i framtiden)

Det blev även en etikett på lådan! Tim Holtz, självklart! Han har gjort många fina grejer, men tyvärr kostar de lite så det blir stegvis att köpa på sig fina detaljer till alter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela