pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

En burk till kaffebönorna

Publicerad 2011-01-12 21:19:08 i Altrat,

Lådorna i kylskåpsdörren har en tendens att snabbt fyllas. För ett tag sedan började vi mala kaffebönor så det ledde till ännu en sak som hamnade i de där lådorna. En dag fick jag syn på en burk som står här hemma och bara väntar på att bli altrad. Varför inte fixa en burk som istället står på en hylla i kylskåpet? Sedan vi slutade veckohandla har vi ju faktiskt lite glesare på hyllorna.

Sagt och gjort. Jag grävde fram lite brunt papper, kaffebönor och försökte att inte bränna mig alltför mycket på limpistolen...

På locket försökte jag få det att se ut som bönorna bara kastats ut.

Det råder ingen tvekan om vilken burk som rymmer kaffebönorna, eller vad tror ni?

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2011-01-12 22:58:11

Jag och min sambo tänker samma! Vi har stenkoll på vår ekonomi och köper aldrig saker på avbetalningar. Jaja...men någon gång ska vi får vårt hus:).

Postat av: Millan

Publicerad 2011-01-19 08:20:59

Vilken läcker burk! Kanske att man skulle knycka din ide och altra kaffeburken där hemma..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela