pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Gott till fredagsfikat

Publicerad 2011-02-17 20:44:12 i Ätbart,

Ikväll har jag fixat lite till fredagsfikat imorgon! Vi har en hink med pepparkakor här hemma och jag bestämde mig för att göra något av dem så det blev pepparkakspraliner! Tidigare har jag doppat dem i vit choklad och därefter rullat dem i pepparkakssmulor men det är väldigt omständigt och tidskrävande. Idag testade jag att på direkten rullade dem i smulorna och det blev riktigt bra!

Det blev även en sats med vit chokladpraliner med smak av vanilj och lime! Även här gjorde jag det enkelt för mig och hällde pralinsmeten direkt i formarna och strödde lite rivet limeskal över dem.

Jag tror jag kan våga mig på att redan nu säga att dessa uppskattas!

Kommentarer

Postat av: Lillstruman

Publicerad 2011-02-17 21:56:33

Tror jag inte, har hört att provsmaksinstitutet i Uppsala inte har fått sitt ex av batchen att uttala sig om ifall de är tjänliga eller inte... O:-) Skicka hit annars bussar jag Pillo på dig! =P

Postat av: Fia

Publicerad 2011-02-18 00:30:03

Goda dom ser ut!

Postat av: Jen

Publicerad 2011-02-18 07:27:12

Jag tror säkert att de kommer uppskattas!

Ser smaskens ut! :)

Postat av: Anette

Publicerad 2011-02-18 22:44:02

Mums!



Sv: Ja de är goda även om jag ändå tycker att de överhypats en del. Vore kul om man kunde baka själv men som du säger så är de svårbakade, lätt att marängerna spricker/går sönder om man inte gör alla delmoment rätt. Kul att kollegans ändå smakade gott, då är hon/han ju på rätt väg!

Postat av: Alexandra

Publicerad 2011-02-19 11:26:01

Kan avslöja att fatet rensades på jobbet =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela