pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Gör egna etiketter

Publicerad 2011-02-28 19:43:24 i Altrat,

Jag och sambon har handlat en hel del kryddor från Alpnaering. Deras kryddor har betydligt mycket mer smak än exempelvis Santa Marias kryddor. Förpackningarna är dock ganska stora. Jag misstänker att en burk med exempelvis citronpeppar rymmer lika mycket som fem stycken små glasburkar citronpeppar från Santa Maria. Jag är väldigt dålig på att slänga gamla kryddburkar så jag fyllde glasburkar och ställde på spiskanten så vi slipper ha de större burkarna framme.

Kryddburkarna har nu äntligen fått etiketter! Jag tycker det här pappret passar helt perfekt för sådana här etiketter. För att skydda etiketterna från missfärgande matos så plastade jag in dem innan de fästes på glasburken.

Kommentarer

Postat av: Lilla Anna

Publicerad 2011-03-21 01:21:22

Fina! Ska komma ihåg idén när jag får en tom kryddburk nästa gång. För jag har en del stora kryddförpackningar och de blir inte använda bara för att de står inne i skafferiet.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela