pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Ett par sydda pulsvärmare

Publicerad 2011-02-11 16:10:23 i Sömnad,

I det senaste numret av 101 idéer tipsades det om att sy pulsvärmare i ullfilt. Till ett annat projekt köpte jag häromdan fleecefilt och jag bestämde mig för att testa att sy pulsvärmare av det. Detta blev resultatet:

Jag vet dock inte riktigt hur jag tänkte då jag köpte knappar till dem. Två stycken?! Hmm. Som tur var hade jag en gammal skjorta här hemma som skulle kasseras så jag snodde knappar från den. Jag gjorde öglor av broderiegarn men blev inte så nöjd med resultatet så ska någon dag ge mig på jakt efter bättre snöre.

 

Det trevliga är att dessa enkelt kan varieras i modellen! Det är bara en fråga om vilka band man väljer ut, nästa gång ska jag nog leka lite med pärlor.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-02-12 11:58:10

Vilken rolig idé! Jättefina!

Postat av: Henrietta

Publicerad 2011-02-13 09:24:17

Så fina! Fastnade också för dom :o))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela