pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Ett handikapp jag kan vara utan

Publicerad 2011-02-20 20:15:19 i Virkat,

Det har varit en riktigt skön helg, och det bästa är att jag har en extra lång helg. Jag är nämligen ledig även imorgon måndag!
Igår var jag väldigt produktiv i stickningen. Jag tog det lite lugnt i soffan med katterna och ett garnnystan. Jag började med att sitta och sticka till Stardust (klart sevärd film!) och sedan plockade jag ner Disneys Skönhetens och odjuret ur bokhyllan. Det var länge sedan jag såg den sist. Vår vhs-spelare kommer inte överrens med tv'n och filmen har varit slutsåld på dvd ett bra tag. Men den här kvällen kunde jag till slut sitta ner och citera mig igenom hela filmen. Någon mer än jag som har sett en film så många gånger att man kan alla repliker?

Efter ett tag tog det tyvärr stop för mig, eller snarare min ena hand. Högerhanden vägrade sticka något mer!

Det var väldigt irriterande, jag var ju nästan klar med den här! Det är även ett perfekt mönster att sitta framför tv'n med. 2 varv av 3 är räta, och så ett avigt. Jag behöver knappt titta på arbetet! Helt perfekt. Fast nu tyckte inte mina händer det. Det verkar som att jag inte får sitta och sticka för mycket på en dag och jag hatar det!

 

Jag gick och hämtade min virkning istället. Det funkade dock inte riktigt lika bra, jag måste titta mer på var jag gör... Givetvis dröjde det inte länge förrän högerhanden återigen började klaga och värka men vid det laget var jag faktiskt klar med bandet till haklappen!

Vad tycker ni? Är den inte härligt vår-grön?!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela