pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

En gosig ekorre flyttar in

Publicerad 2011-02-13 20:56:42 i Sömnad,

Idag har jag suttit och sytt ett gosedjur! Det är faktiskt inte så svårt och tar inte heller så lång tid. Jag gjorde den på en eftermiddag! Efter att ha klippt i plysch så kan jag konstatera att mina katter knappt hårar ner någonting alls här hemma...

 

Först sydde jag ihop svansen med kroppen och därefter den övre sömmen från huvudet och upp över svansen. Magen är utklippt i vitt fleecetyg och syddes fast mot plyschtyget. Därefter var det "bara" att vända på hela kroppen genom det lilla hål jag lämnat i mitten på det vita fleecetyget. Ett par ögon och öron syddes fast och kroppen stoppades med polyester.

Fluffig ekorre! Svansen blev hur bra som helst! Kroppen hade jag gärna haft ett lite mer korthårigt plyschtyg till men jag hade tur som hittade detta! Efterfrågan på sådana här tyger verkar inte vara så stor...

Min sambo tycker den ser lite farlig ut, kanske ligger lite i det?!

Kompisar!

Jag skulle vilja ha tag i vitt, svart, gult och ljusbrunt plysch så om någon vet var jag kan beställa sådant så hojta gärna till!

Kommentarer

Postat av: Lillstruman

Publicerad 2011-02-13 21:02:42

Nami: "Du ser ut som min bror, heter du Pillo?"

SÖÖÖÖT! Jag vill ha en! =p

Postat av: Ingela

Publicerad 2011-02-13 21:34:59

Oh! Tack för tipset! Ska testa nästa gång jag känner för att vara huslig. ;) Kyckling till det då?

/ Ingela.

Postat av: Linda

Publicerad 2011-02-14 14:52:13

Gaah...den är jätte söt! Jag vill också ha en:).



Postat av: Millan

Publicerad 2011-02-15 09:22:04

wow, vad du är duktig! Ser jättefint ut!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela