pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Bling på ljus

Publicerad 2011-02-07 17:11:38 i Altrat,

Svensk scrapbooking har månadsutmaningar och nytt för 2011 är alter, dvs att dekorera exempelvis askar, anteckningsböcker eller som utmaningen är för februari: ljus. Jag har tidigare testat att embossa på ljus men ville den här gången testa någon ny variant att dekorera ljus. Ögonen föll på ett pyramidljus som jag haft i flera år (med tanke på att jag har katter blir det sällan som ljus tänds här hemma). När jag väl bestämt mig för vilken ljus jag skulle altra var det bara att börja gräva bland alla dekorationer här hemma och en bling-swirl blev en utmaning att fästa på ett ljus!

Jag fick lägga lite extra lim på sidorna så den satt fast mot ljuset och blommorna limmades fast med limpistol (lyckades tyvärr smälta lite stearin som gick igenom blommor som syns som små blöta fläckar)

 

Jag gillar verkligen de här knapparna med text! Ljusveken var väldigt lång så jag hängde ett silverfärgat blad på den och fäste det genom att vika veken dubbel och linda tunn koppartråd runt den.

Kommentarer

Postat av: Jen

Publicerad 2011-02-09 18:49:30

Jätte snyggt! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela