pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Julklappstips - nr 8

Publicerad 2011-12-20 20:11:58 i Adventskalender,

Hihi, jag ligger visst ganska efter nu! Men någon eller några till julklappstips hoppas jag hinna visa innan lördag!

En populär julklapp är chokladkartonger. Det finns en hel del olika sorter att välja på och presenten går att göras lite extra rolig genom att altra kartongen. På det sättet blir den även smidigt inslagen!

Den smidigaste asken är den som är i form av en låda. Då är det bara att mäta sidorna och klippa ut papper i rätta mått. Den chokladasken jag gav mig på hade lite annorlunda form och då är det bra att göra en mall först av vanligt skrivarpapper (om det är tillräckligt stort)

Om du frestas till att altra en Aladdinask kan du göra det lite extra lätt för dig och först hälsa på hos Lindas korthus, som så snällt skrivit ut alla mått du behöver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela