pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Dörrkrans till entrédörren

Publicerad 2011-12-10 14:19:35 i Naturmaterial,

I slutet av november fick jag en jätterolig förfrågan. Skulle jag vilja göra en krans till jobbets entrédörren? Jag var mitt uppe i bestyren till julmarknaden men det här kunde jag bara inte säga nej till!

Jag gjorde det dock (delvis) lätt för mig och tog bussen ut till Blomsterlandet och köpte olika buntar med ris. Tyvärr hade de ingen kransstomme som var större än 30 cm så jag fick lägga 1-2 timmar på att göra en egen! I min ovana på att göra en kransstomme själv tog det lite extratid, men den blev jättebra! Jag glömde mäta den, men tror den blev 40-50 cm. Stommen kläddes i mossa och sedan var det bara att börja linda fast riset i små buntar!

Jag blev väääldigt nöjd med resultatet! Däremot var det inte direkt en dröm att ta sig till jobbet med den på cykeln...

Kransen är upphängd i fisklinna men den töjde ut sig en del. Efter någon dag var det en kollega som fixade till det och nu syns även den frostade loggan i mitten av kransen .

Jag hade faktiskt planerat för det men inte trott att det skulle bli fullt så här bra!

Kommentarer

Postat av: Sessan

Publicerad 2011-12-12 09:32:28

Så snyggt, åkte börbi SMHI i 1 år när jag gick floristutbildningen för vuxna förra året.

Postat av: Borgmästaren

Publicerad 2011-12-22 21:58:30

Jättesnygg! Vad gjorde du stommen av? Verkar krångligt. God jul!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela