pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Semestern lider mot sitt slut

Publicerad 2011-08-05 21:18:56 i Pyssel,

Egentligen tog min semester slut igår, idag är jag bara ledig. Jag avslutar nämligen min semester med att jobba helg. Det känns förstås trist men jag tror även det kan ha sina fördelar.

Mina planer för semester 2011 var helt klart mer realistiska och jag tycker jag har uppfyllt en hel del av mina "mål"
  • Jag har helt klart varvat ner, så till den grad att jag redan efter första semesterveckan trodde jag haft två veckor semester. Om någon påstod att jag haft 6-7 veckor semester i år skulle jag säkert hålla med. Koppla bort jobbet helt är dock svårt för en meteorolog. Mitt i sommaren hoppas man ju kunna ligga och gotta sig i solen så möjligheterna måste kollas upp och om inte annat är det alltid något väder, svårt att ignorera sitt jobb då...
  • Jag har kommit ut en del och plockat hallon, blåbär, smultron, klarbär och även en del kantareller!

  • Jag har testat symaskinen lite granna. Det ligger en halvfärdig kattbädd här hemma som jag hoppas få tid över till att sy klart snart. Än så länge är jag väldigt nöjd med min nya symaskin.
  • Samma dag som jag glatt skuttade ut från jobbet och skrek "semester!!!" åkte jag upp till Uppsala-trakten och hälsade på syrran och gullade lite med kattungarna (ja, Pillo fick ju också lite uppmärksamhet av mo(n)ster). Sedan var jag bara hem någon dag innan det blev en tur söderut, ner till mor och far. Jag tror att det var de resorna som gjorde att semestern kändes lång. Så jag rekommenderar lite resor i början av semestern, sen vara hemma och ta det lugnt (om man gillar sånt vill säga).
  • Hantverksmässa i Söderköping - check! Nu är siktet inställt på julmarknad istället.
  • Den senaste veckan har jag gått ut med jag vet inte hur mycket skräp!!! Jag tröttnade på mig själv och mitt sparande till "det här kan jag pyssla med". Ett tv-program som handlade om samlare (huga! vad grejer de samlat på sig!) gav mig slängfrossa. Mer ska rensas ut men tror jag nu ska ta det i ett lite lugnare tempo.

Det finns något i pysselväg jag inte hunnit med: scrapping. Fast så tog jag å andra sidan inte tag i att framkalla bilder. Det kommer en höst och det är då hög tid att försöka scrappa mig igenom de tre bröllopen vi var på förra året och lite annat kul.

Imorn är dock en arbetsdag så bäst att försöka vänja sig vid att gå och lägga sig lite tidigare! Men lite pyssel kommer finnas i bakhuvudet. Jag har nämligen planer på att kolla när matsalen är bokningsbar för en pysselträff...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela