pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Perfektionist i stickning

Publicerad 2011-08-23 09:07:51 i Stickning,

Ett varv på min bolero är ca 170 maskor så det tar lite tid bara att göra ett varv. Det är så tråkigt då det går så långsamt framåt. Och ibland får man lite bakslag. Exempelvis då man inser att man läst fel i beskrivningen... Jag skulle inte öka 1 maska i varje sida 6 gånger utan jag skulle ha ökat 6 maskor en gång! Grrr.

Repa upp. Repa upp och gör om! Är man rädd att inte lyckas plocka upp maskorna rätt så kan man alltid behålla arbetet på stickorna och plocka upp maska för maska. Det orkade jag inte göra då det rörde sig om 5×170 maskor. Istället satt jag med en virknål inom räckhåll då maskorna återigen skulle föras tillbaka på rundstickan.

Detta var faktiskt en mild grad av upprepning, för att vara mig. Förra året repade jag upp en hel ponch och gjorde om den tills jag blev nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela