pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Gott om kantareller i skogen

Publicerad 2011-08-09 17:09:52 i Ätbart,

Idag åkte jag och Annika ut till skogen och gick på svampjakt!

Det var inget dåligt ställe vi hittade!

Korgen fylldes på ganska snabbt då vi hittade några riktigt bra ställen, och en del kantareller var riktigt stora...

Jag tror dagens plockning räcker till både kantarellmacka, risotto och lite mer.

Nästan 1,3 kg kantareller! Vill ge mig ut snart igen och plocka minst lika mycket till.

Kommentarer

Postat av: Lillstrumpan

Publicerad 2011-08-09 19:18:03

Avis....... mkt avis.....,

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela