pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

En värmande kopp kaffe

Publicerad 2011-08-31 16:34:37 i Stickning,

Jag har nu blivit klar med båda pulsvärmarna med keltiskt mönster och sytt ihop dem. Jag virkade ett varv med smygmaskor både i övre och undre kanten. Det ger både stadga så pulsvärmaren inte rullar ihop sig och det blev klart snyggare (i alla fall enligt mig...)


Jag funderar på att göra ett par till fast i en annan färg. Jag har en nyans till av grått, alternativt blir det beige grund och brunt eller kanske lite färgrikare med grönt, rött eller lila!

Kommentarer

Postat av: Jen

Publicerad 2011-09-01 14:20:15

Åhh så tjusigt! Och kaffe vore inte fel det heller,

men jag har varit så förkyld de senaste dagarna att te har fallit mig mer in i smaken. Dock har jag nu en rejäl huvudvärk och borde ta en slurk kaffe innan jag får abstinens. :P

Postat av: Fia

Publicerad 2011-09-01 15:52:56

Vilka härliga pulsvärmare! Sådana behövs tyvärr nu när termometern visar kalla 6 grader på mornarna :(

Sv: ja, visst blir änglarna söta! De är ett väldans tacksamt pyssel! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela