pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Tips på påskpyssel

Publicerad 2011-04-15 20:11:48 i Pyssel,

Påsken närmar sig och det börjar bli dags att påskpynta! En klassiker är att pynta påskris. Varför inte göra pyntet själv? Allt som behövs är lite creppapper och koppartråd.

Här hittar ni beskrivning på hur man gör dessa söta blommor.

Under påsken äter man mycket ägg. Äggkartongen kan man ta till vara på och altra den.

 

Varför inte fylla den med chokladägg eller kanske kinderägg och ge bort i present?

Sedan har vi en av mina favoriter: altra påskägg.

Börja med att grundmåla ägget och dekorera den därefter med blommor, band, fjädrar eller vad man nu kan tycka passar!

Kommentarer

Postat av: Jen

Publicerad 2011-04-15 20:24:47

Jätte bra tips!

Speciellt blommorna som ger en djurvänlig påsk. :D

Postat av: Linda

Publicerad 2011-04-15 21:20:21

Jätte fina tips. Jag önskade jag hade creppapper hemma:).

Postat av: Sanna

Publicerad 2011-04-16 08:25:00

Som vanligt hur fint som helst Alex. Kram på dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela