pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Sommaren är här

Publicerad 2011-04-24 22:12:19 i Pyssel,

Nu börja min påskledighet! Eftersom jag slutade tidigt idag passade jag på att gotta mig i solen och sommarvärmen. Sommaren har kommit till ett par platser i landet. Främst är det i västra Götaland och västra delarna av Skåne. Jag är lite yrkesskadad så idag kollade jag upp sommarstatusen i Norrköping. Igår låg dygnsmedeltemperaturen i Norrköping på exakt 10.0 och det var fjärde dagen på raken så kanske har den meteorologiska sommaren kommit hit. Så värst somrigt kändes det däremot inte imorse strax innan kl 6 då jag cyklade till jobbet. Temperaturen låg då runt 0 grader men under eftermiddagen var det runt 20 grader i centrum. Helt klart bättre!

Jag hade det ganska gott på min filt på gräset i solen! Jag passade på att jobbat med ett projekt jag påbörjade nån gång förra året. Det börjar bli hög tid att avsluta den stickningen (och jag har ev ett projekt på gång till de rundstickorna). Jag hade även med mig en bok som handlade om potpurri. Jag längtar tills alla växter och blommor kommer igång på allvar. Små doftpåsar kan bli perfekta små presenter!

Kommentarer

Postat av: Jen

Publicerad 2011-04-25 20:05:30

Ja nu är det verkligen högsommar lite varstans i landet. Även här, i värmland, är det kokhett på dagarna. Mornarna är lite bättre än hos dig, runt 10 grader, och framåt eftermiddagen har vi ca. 20 grader i skuggan. :)

Ett kanon väder!



Sv. den där upplevelsen med fästingarna verkar inte alltför mysig. Ugh! Men jag hoppas du vågar dig ut i skog och mark numera igen. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela