pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Hitta resväskan lättare

Publicerad 2011-04-28 17:42:35 i Pyssel,

På flygplatsen rusar alla fram när rullbandet med resväskor kör igång och det är ofta svårt att få syn på sin väska bland alla andras. Det går att få tag i resväskor i starka färger som är lätta att se men de flesta väskor är faktiskt svarta och det kan bli lätt att växla ihop sin väska med någon annans. Ett sätt att göra det lättare är att märka sin väska.

I båda handtagen har jag knytit fast band. Det ena satt jag och knöt i gula och orange färger men det tar lite tid så därför flätade jag bara det andra bandet.

Sådana här band är enkla att göra. Klipp av en bra bit av tre olika garn. Slå en knut på mitten. Lägg därefter färgerna i ordning. Sett från vänster: färg nr 1, nr 2, nr 3, nr 3, nr 2, nr 1. Tag färg nr 1 och nr 2 på den ena sidan och gör två knutar på nr 2 med färg nr 1. Därefter två nya knutar med färg nr 1 på färg nr 3. Gör samma sak från andra hållet. Nu ligger färg nr 2 ytterst, därefter nr 3 och i mitten ligger färg nr 1 bredvid varann. Upprepa samma sak med färg nr 2 (dvs knyt dig in till mitten). Man fortsätter tills garnet tar slut eller längden känns lagom.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2011-04-28 22:02:49

Skratt..den var rolig. Nova lyckas bara skrämma bort småfåglar än så länge.



Det var en fin header:).

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela