pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Ett påskägg till syster

Publicerad 2011-04-18 18:23:42 i Altrat,

Under lördagen var det påskpyssel hemma hos mig och jag pysslade bland annat ihop ett påskägg som min syster fick dagen efter. Ägget hade jag köpt på second hand (de sitter faktiskt ihop bättre de "gamla" äggen än de flesta som man idag köper i affären). Jag grundmålade det och därefter var det bara att beväpna sig med limpistolen och sätta igång!

Och en liten närbild...

En del av de gröna bladen samt de lila pistillerna är från ljusmachetter som jag köpte på Ö&B för ett tag sedan!
Jag hade tänkt fylla ägget med en massa grejer men tyvärr blev jag något av en tidsoptimist. Syrran verkade dock ändå väldigt nöjd.

Kinderägg, fudge med whiskeysmak och tre små flaskor med hemgjort schampo.

Medan jag höll på att altra detta ägg lade syrran upp följande meddelande på Facebook:
Om du har en syster med i Facebook, sätt då detta som din status. Om hon inte kommenterat detta inom 15 minuter måste hon köpa ett skitstort påskägg med godis till dig!

Nästan så jag undrade om hon misstänkte vad jag pysslade med?

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2011-04-18 18:48:45

Så jättefint! Syrran blir absolut jätteglad! =)

Postat av: Elin

Publicerad 2011-04-18 19:27:13

Ditt ägg blev ju hur fint som helst tycker jag..själv har jag målat mitt stora, som tur är luktar det mindre nu än i lördags iaf..

Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-04-18 19:29:49

vÄLDIGT TREVLIGT ÄGG, BÅDE PÅ IN- OCH UTSIDA! :-)

Postat av: NHL

Publicerad 2011-04-18 19:30:52

Ja, den skumt skrivna kommentaren ovan är från mig

:-)

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-04-18 21:15:07

Pulsvärmarna kom fram idag, ahr dem på mig nu!

TACK

Postat av: Helén

Publicerad 2011-04-18 22:13:54

Kanonfint ägg!! Så härligt våraktigt!

Postat av: Liola

Publicerad 2011-04-19 12:17:15

Jättefint!!

Postat av: Linda

Publicerad 2011-04-19 14:05:57

Jätte fint! Måste göra samma med mina påskägg men jag hinner inte i år:(. Hoppas jag minns nästa år.



Min kisse älskar trapphuset..undrar om det beror på hunden som bor ovan oss..hmm...springer dit och gnuggar på dörren;).

Postat av: Lillatrumpan

Publicerad 2011-04-20 06:56:22

Hade ingen aning, men se så väluppfostrad syster tror man har när du delar ut detta ägg efter att inte svarat på FB. :-p

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela