pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

En vit t-shirt blir lite roligare

Publicerad 2010-09-06 17:07:09 i Sömnad,

En vit t-shirt är emellanåt väldigt praktiskt att ha men allvarligt talat, är det ändå inte lite tråkigt? Gräv lite i tyghögen där hemma och plocka fram symaskinen vet ja!

Jag ritade av t-shirtens skurning och lät det mönstrade tyget följa kanten på ärmen. Yttersidorna är helt raka, därför blir det ganska smalt med tyg på mitten.

Lite pilligt var det att få tyget att ligga bra ovanpå t-shirten, utan att det skulle bli något fult veck. Det tog sin tid men jag blev nöjd!

Den fick klart godkänt i bekvämlighetstestet! ;)

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2010-09-06 17:18:53

Tack för tipset:).



Åh..vilken fin tröja. Jag har alltid tänkt piffa upp gamla och tråkiga plagg men aldrig blivit av.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela