pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

En liten besvikelse

Publicerad 2010-09-09 08:39:52 i Shoppat,

Igår hämtade jag ut mina paket från Slöjd-detaljer. Jag fick för mig att de skickat för få halmkransar, för det paketet såg så litet ut! Antagligen var de bättre paketerat i år än de jag beställde förra gången för det var tursamt nog 10 stycken. Jag kan knappt vänta tills jag ska börja dekorera dem!!!

Det andra paketet var väldigt stort, men det hade sin förklaring i att det fanns två lappteknikset i det (och nej, jag ska inte ha båda själv!). Sedan kändes det nästan lite larvigt hur små de andra grejerna var. Jag hade beställt ett melittaställ som jag ska altra, lite grejer syrran och mamma passat på att beställa och en pärlmix.




Visst ser det väldigt läckert ut?! Jag älskar verkligen sådana här blad och såg framför mig hur jag tog tag i smyckestillverkning, som annars har haft ett ganska svalt intresse hos mig. Antagligen fortsätter det att vara svalt hos mig för det fanns inte ett enda blad med i blandningen! Suck. Jaja, det var en del fina cracklepärlor men besviken är jag, milt sagt.




Egentligen borde jag ha lärt mig att "what you see is what you get" inte stämmer. För några år sedan köpte jag 1 kg rocaillepärlor på Ebay, bilden såg ungefär ut så här:

Riktigt läckert... Så blev det inte när paketet kom! Pastellfärgade rocaille, övervägande vitt, grönt och lila och ett fåtal genomskinliga. Jag undrar var de är idag? Jag kan för mitt liv inte komma på vart de tog vägen i flytten! Och en 2L glassburk med snudd på 1 kg pärlor kan väl inte försvinna så lätt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela