pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Utstansade hjärtan blir blommor

Publicerad 2010-10-23 10:10:53 i Pyssel,

Användningsområdet för punchar/stansar kan vara väldigt stort. För ett tag sedan såg jag jättefina bilder på blommor, gjorda av en massa hjärtan. Igår trillade jag dit på det och köpte till slut sådana stansar.

Jag testade på tunt, färgat papper. De var enkla att trassla ihop till en boll och efter att jag rätat ut dem strök jag med en stämpeldyna över dem. På det sättet fick jag lite färgvariation.

Jag började trä på små hjärtan på ett par jungfruben. Några av de stora hjärtanen hade jag skurit av lite på längst ner. På det sättet blev kronbladen stekvis större. Det är sedan bara att börja vika upp dem, en och en med början med de minsta. När det är klart viker jag försiktigt ner toppen på dem.

 

Den högra gjorde jag igår och det blev lite för få kronblad på den, enligt mitt tycke.

 

Så den blev en rosknopp istället!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-10-23 11:36:47

Åh, vilka fina! Du har verkligen många olika pysselprojekt!

Postat av: Smurf

Publicerad 2010-10-23 12:09:14

Nu förstår jag varför det ligger en massa rosa små pappersbitar över hela lägenheten!

Postat av: Lovisa

Publicerad 2010-10-23 12:16:39

Ja, ibland krävs det bara nåt litet för att det ska piffa upp mycket, tyckte fjärilarna var så söta och blommorna drar verkligen blickarna till sig nu :) Har nyss flyttat så då är det extra kul att pyssla och göra fint ;)

Vilken härlig pysselblogg du har, här kan man inspireras ser jag!

Postat av: Nathalie

Publicerad 2010-10-23 14:32:47

Detta ska jag testa!!!:)

Postat av: Anna

Publicerad 2010-10-23 17:23:18

Åh vilka läckra blommor du gjort, måste jag testa nån gång :-)

Postat av: Malin

Publicerad 2010-10-24 12:38:09

Tack för din kommentar hos mig :)



Dina rosor här var verkligen jättefina! Jag får verkligen lust att testa att göra såna :)

Postat av: Ingalill

Publicerad 2010-10-24 21:15:39

Så fina!! måste testa =)

Postat av: Lillstruman

Publicerad 2010-10-25 21:33:07

Saca undrar om man får leka med sådana? Om Zoofii får så vill Saca oxå leka, men mycket klister/lim ska det vara på bara så gammel moster vet!

Postat av: Färgglad

Publicerad 2011-06-30 22:33:38

Åh vilka fina blommor du gjort, den här beskrivningen ska jag lägga till mina bokmärken!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela