pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Snyggare framsida

Publicerad 2010-10-18 08:50:22 i Altrat,

Jag var häromdan på jakt efter en ny bok att skriva ner lite tankar och funderingar i och blev väldigt förvånad vilka priser det är på söta anteckningsböcker. Priset låg på över hundralappen och det tyckte jag var lite för dyrt. Inne på Clas Ohlson hittade jag böcker med spiralrygg och enfärgat omslag för 30 kr. Det är ganska stor skillnad i pris och då insåg jag att jag faktiskt kan fixa till omslaget själv.

Texten är embossad och sedan utklippt.

Detta är första gången jag testat mina Flower soft! Det är ungefär som ett strössel som ger härlig effekt på exempelvis stämplar.

Och så här blev framsidan! Kompassen är en mask från Tim Holtz som jag använt distress ink på och därefter satt dit en stickers som jag köpt på Panduro. Garntrådarna kommer faktiskt inte från mina lådor, även om sådant gärna får finnas i dem. Min kompis Linda var förbi igår och hon hade en påse full med små garntussar som jag plundrade lite.

Kommentarer

Postat av: Nathalie

Publicerad 2010-10-18 19:10:02

Svar: Te är en favorit här med, men nu har varm choklad blivit en favvo också! Inte lika nyttigt med vad gör det hihi;)



Vilket fint anteckningsblock du gjorde!

Nu fick jag inspiration till att göra om omslaget på mitt block till en färgglad egengjord framsida!



Postat av: Julle

Publicerad 2010-10-18 19:23:55

Vilken mångpysslare du verkar vara, hittade mycket skoj här i din blogg :) Flower soft verkar spännande, det var nåt helt nytt för mig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela