pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Pappret åker på stryk

Publicerad 2010-10-28 21:12:31 i Pyssel,

Att arbeta med distress är kul och kan varieras på många sett. Tidigare har jag använt distress ink till att stämpla motiv eller färga papper med hjälp av en minimister. Minimistern användes den här gången också med först efter pappret kommit i kontakt med stämpeldynan.

Jag skrynklade ihop en tag, rätade ut den och strök med stämpeldynan över den. Alla berg fångade upp mycket färg och som avslutning blev det en lätt dusch med minimistern. Det gjorde att färgen flöt ut lite granna. Visst blev det stor skillnad mellan färgad och ofärgad tag?

Nu blev ju tagen väldigt skrynklig men det rådde jag bot med ett strykjärn! Eftersom jag faktiskt emellanåt stryker bland annat kläder med det strykjärnet så använde jag en bit bakplåtspapper som skydd.

Jag saknade pins vid dekoreringen. Tror det får hamna på inköpslisten på mässan nu i helgen!

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2010-10-28 22:40:25

Jag tror min katt kissade i soffan i protest. Jag kollade hennes låda och den behövde byta. Nu är den skinande rent och luktar yes;).



Din tag blev superfin.



Postat av: Charlotta Lindqvist

Publicerad 2010-10-30 19:28:55

Köpte min första distress ink i veckan, hade inte förstått vad denna trevliga stämpledyna kunde åstadkomma!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela