pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Kattjäkel!

Publicerad 2010-10-20 15:30:55 i Pyssel,

Jag och Zoofii sitter i kökssoffan och har det mysigt. Matte slösurfar och dricker lite kaffe och börjar även lägga upp maskor till ett par nya pulsvärmare. Det ska bli riktigt spännande att se hur de blir. Jag ska nämligen för första gången testa att sticka med pärlor!

Det tog sin tid att trä pärlorna på garnet för det måste göras innan maskorna läggs på stickorna. Jag har inte så många, bara 60 stycken men det tog ändå ett bra tag att trä upp dem. Plötsligt hör jag ett litet krasmande ljud bredvid mig. Zoofii har dragit in en bit av garnet under filten som hon krypit in under. Snabbt försöker jag hindra henne men...

Kattjäkeln har tuggat av garnet precis efter alla pärlor!!!

Zoofii - ser väldigt söt och snäll ut men skenet kan bedra!

Kommentarer

Postat av: Chruss

Publicerad 2010-10-20 16:15:47

Haha, ja, man ska inte skratta, jag vet själv hur det är när man sitter o stickar/Virkar/broderar så är tjejkatten framme direkt och lattjar....hon ger sig aldrig heller utan kommer och smyger i bakhåll och går till attack....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela