pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Godisburk med nytt omslag

Publicerad 2010-10-19 20:55:22 i Altrat,

Är det någon mer än jag som emellanåt köper lösviktsgodis i en pappburk med plastlock? Jag behöll en sådan efter att innehållets tömts och gav det ett litet nytt utseende.

Texten "Dripp Dropp regnet faller sakta..." passade bra in på årstiden! Jag har använt distress ink och minimister för att få färgvariationen på pappret. Eftersom pappret inte räckte hela vägen runt bestämde jag mig för att dekorera burken i lappteknikstuk. Jag skar till olika storlekar och former av pappret och fäste dem.

Till locket använde jag samma bruna cardstock som texten på burken. Här embossade jag även "enjoy". Blommorna har gjorda med en teknik som kallas för quilling.

Jag lade även dit några röda små pärlor. Trevligt att få lite användning för alla pärlor jag har liggande här hemma! Nu ska jag bara ta mig över till affären någon dag och fylla godisburken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela