pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Embossing på smala ljus

Publicerad 2010-10-21 21:03:10 i Pyssel,

Ikväll testade jag att embossa på långa, smala ljus. Jag klippte ut ett par tomtar från en servett och lade mot varsitt ljus som jag sedan lindade bakplåtspapper om. Hårt. Därefter värmde jag försiktigt, inte för nära, med min embossfön. Förra gången jag testade att göra sådant här, fast på ett blockljus, så blev det för varmt. Lite avstånd med embossfön är nog att föredra.
Jag undrar hur långt ner jag vågar elda ljusen?

Detta kanske kan bli en bra julklapp, eller vad tror ni? Enkelt, men snyggt! Motivet har smält in bra och det går inte att se servettkanten.

Nästan, nästan så jag frestas till att fixa sådana här ljus och sälja på julmarknaden!

Kommentarer

Postat av: Nathalie

Publicerad 2010-10-21 21:49:41

Perfekta att ge i julklapp!

Jättefina blev de!

Postat av: Linda

Publicerad 2010-10-22 10:07:28

Hihi, vilka söta tomtar!



Visst vore det förskräckligt med inspiration?! :-P Jag längtar sååå!

Bra att du påminde om den vikningen, det är absolut något att fundera på... :-)

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-10-22 12:20:39

Skitsnyggt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela