pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Embossa på ljus

Publicerad 2010-10-12 07:51:28 i Pyssel,

Jag har hört talas om att man kan stämpla på ljus men inte riktigt kommit mig för att testa. För ett par dagar sedan såg jag ett par jättefina blockljus hos Petra, Trolletspyssel, och hon beskrev det sååå enkelt så nu var jag bara tvungen att själv prova på!

Så enkelt... Stämpla på en servett, skala av det yttersta bladet och lägg det mot ljuset och sedan lite bakplåtspapper och föna. Voila - ett snyggare ljus! Frågan är bara om man måste vara observant när ljuset brunnit ner till det tunna pappret...

Kommentarer

Postat av: Tesa/Therese

Publicerad 2010-10-12 14:43:06

Ja, det är så läckert med stämplade ljus. Tusen tack för ditt avtryck på tesaprickiformar...blir så glad:)

Kram Tesa

Postat av: Marthe Niemi

Publicerad 2010-10-12 20:31:04

mycket fint här på din blogg:)

Postat av: Linda

Publicerad 2010-10-12 22:57:02

Funkade det bättre med en riktig embossingfön?

Postat av: Linda

Publicerad 2010-10-12 23:06:14

Ja, jag klarar inte av så smala stickor! Jag råkade sticka 2-3 maskor fel, det var tur jag upptäckte det.puh. Ja, det är från rusta:).



Ljuset blev fin. Jag har aldrig embossat och skulle vilja prova, det låter lätt.

Postat av: Nathalie

Publicerad 2010-10-13 16:00:33

Så fint! Jag har också funderar på om man ska vara lite försiktig när de brinner ner till det tunna pappret. Men det kanske är så pass tunt att det inte tar eld där.



Hoppas du haft en fin höstdag!:)



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela