pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Babyskor och doppresent

Publicerad 2010-10-09 12:08:13 i Korttillverkning,

Idag ska jag och sambon gå på hans systersons dop! Självklart kan doppresenten inte se för enkel ut!

Babyskor

Jag började med att göra ett par babyskor, visst blev de söta?! Mallen för dem hittade jag hos Nina och Nillas Scrapbooking.
Ett kort hör ju till, även det fick gå i blått.

Och insidan:

Det blev ett ganska enkelt men snabbgjort kort. Efter att vi signerat kortet bestämde jag mig för att sätta lite extra färg på en av stämplarna.

Lite mer blått men det gjorde en hel del!

Babyskorna fäste jag på paketet med lite dubbelhäftande tejp på undersidan. Presenterna bestod av en sagobok och två jättesöta haklappar som min mamma virkat (och jag glömt ge mamman, men nu passar det ju perfekt!)
Nami hjälpte självklart till! Som tur var fick jag ostört fixa med presentsnöret.

Någonstans här hemma har jag mönstret på dessa. Mamma ha virkat dessa i hur många år som helst. Jag tror jag ska åka ner till Småland och gå igenom mönstret med henne och sedan börja virka dessa själv.

Kommentarer

Postat av: Maya

Publicerad 2010-10-09 12:42:42

Men jisses vilka söööööta små skor :) Är helt säker på att presenterna och kortet blev uppskattade!



Hälsningar/

Maya (miffot på SS)

Postat av: Maiden

Publicerad 2010-10-09 18:50:21

Superfina skor!! :-)

Postat av: Linda

Publicerad 2010-10-09 18:56:56

Vilka söta skor! Jag skulle älska att få ett par såna:). Haklapparna var ursöta de också.



Tack:). Jag älskar Novas färger. Vi vill ha en till men tycker vi bor så litet:(.

Postat av: sara s

Publicerad 2010-10-10 10:20:40

Supersött med babyskorna och vilka fina haklappar!



Ang. mina scrappade gardiner så vet jag inte hur moster har gjort, men hon håller ju på med textiltryck... eller så körde hon dom i skrivaren hehe

Postat av: Nathalie

Publicerad 2010-10-10 21:18:31

Jättefina babyskor, kort och haklappar OCH vilken underbart söt katt som sitter vid paketet!:)

Postat av: N.

Publicerad 2011-10-28 14:16:16

Colin är väl en kille?! Finns ju killmodell på skorna med snörning istället... :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela