pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Tips inför Allhelgonahelgen

Publicerad 2010-11-03 11:38:07 i Naturmaterial,

Nu till helgen är det många som tänder ljus och lägger kransar på gravar. Här visar jag ett alternativ till att köpa en krans.

Det du behöver är tidningspapper, plastfolie, blomtråd, mossa, sytråd och lite dekorationer.

Börja med att forma tidningspappret till exempelvis ett hjärta. Fixera formen genom att linda plastfolie omkring det och avslutningsvis något varv med blomtråd.

Nu är det bara att lägga dit mossan och fästa den genom att linda sytråd runt hjärtat.

 

Dags att dekorera den! Här är det bara fantasin som sätter gränserna. Ute i naturen finns det fortfarande en hel del material man kan använda sig av, kanske finns det även något liggande där hemma i en låda!

Färdig!

Kommentarer

Postat av: Marianne Petersson

Publicerad 2010-11-03 22:15:00

Jag njuter i fulla drag av dina fantastiska alster. Hälsningar från Marianne

Postat av: Alexandra

Publicerad 2010-11-04 17:04:38

Oh tack! Blir så glad att höra när folk gillar det jag gör =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela