pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Pulsvärmare med pärlor

Publicerad 2010-11-02 10:21:24 i Stickning,

Jag har för första gången testat att sticka med pärlor!

Pärlorna syns aaaningen mer från avigsidan.

Det är riktigt lätt att sticka med pärlor! Här kommer några enkla steg på vägen...
  1. Knyt fast lite sytråd runt garnet.
  2. Trä på en pärla i taget (jag hade lite problem med mina pärlor då hålet var olika litet, alla pärlor gick inte på garnet)
  3. Lägg upp önskat antal maskor.
  4. När du ska sticka in en pärla för du den så när arbetet som möjligt och därefter stickar en maska.
Jag stickade in mina från avigsidan och därför syns de bara diskret på framsidan. När den andra pulsvärmaren är färdig ska jag virka en liten kant högst upp. Att trä pärlor på garnet tar sin lilla tid, här använde jag mig av bara 90 stycken.

Tror jag ska brygga mig en ny kanna te och påbörja nästa pulsvärmare. Jag får dock ta det litet försiktigt, det är nämligen Zoofii som har tagit första "vakten". Jag är hemma sjuk och katterna verkar ha tagit på sig att övervaka mig. Igår sov jag två timmar när jag kom hem och när jag vaknade låg de tryckt intill mig på varsin sida. De små raringarna!

Kommentarer

Postat av: Nathalie

Publicerad 2010-11-02 19:49:02

Toppenfint!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela