pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Lite inspiration till dörrkransar

Publicerad 2010-11-15 17:28:35 i Naturmaterial,

Någon som funderar på att göra en egen krans att hänga på dörren i år och saknar lite inspiration? Dessa kransar gjorde jag till julmarknaden förra året och snart kommer jag visa bilder på årets kransar! Så länge får ni hålla till goda med lite gamla bilder.

Dörrkrans nr1 Dörrkrans nr 2 Dörrkrans nr3 Dörrkrans Dörrkrans Dörrkrans Dörrkrans Dörrkrans Dörrkrans Dörrkrans

Klickar du på bilderna så kommer de upp i lite större storlek!

Någon stil ni tycker jag ska satsa lite mer på i år? Jag är mest nöjd med nr 2 och 3, tror jag...


Kommentarer

Postat av: Nathalie

Publicerad 2010-11-15 20:46:41

Ja vad bra med inspiration.

Jag ska ju göra min egna krans snart!:)



Alla är jättefina, den jag ska försöka härma lite är nog 3:an:)



Hur binder du fast mossan är det med sån där grön ståltråd?=)och hur fäster du kastanjer och sådant?

Postat av: Anna

Publicerad 2010-11-16 09:31:08

Snyggt. Gillar också 2an och 3an bäst. Har tänkt mig något liknande till ytterdörren. Apelsinerna är ju klara i alla fall :)

Postat av: Lillstrumpan

Publicerad 2010-11-16 13:33:27

Gillar 3an... gillar 3an....... gillar 3an.......... Fattar du nu att jag vill ha en med då? O:-)

Postat av: Alexandra

Publicerad 2010-11-16 16:18:09

SV: Jag använder mig av sytråd när jag fäster mossan men grenar brukar jag fästa med grön blomster(stål)tråd.



Kastanjer sticker jag in en blomstertråd i på det som jag vill ha som undersida. Jag tror att detta är enklast när kastanjerna är nynedfallna, annars kan du säkert göra ett litet hål i skalet och sedan få in tråden.



Jag fattar vinken, Lillstrumpan ;) Ska försöka se till ha material kvar till en sådan krans till dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela