pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Beslutsångest vid dekorering

Publicerad 2010-11-09 16:05:46 i Altrat,

Jag har stor beslutsångest. Jag blir inte riktigt nöjd med burken jag håller på att altra och skulle behöva lite smakråd.

Något jag faktiskt är ganska nöjd med är locket:


Bladen har jag inte fäst men det känns som att de passar in.

Mitt stora dilemma. Hjälp! Vara eller inte vara? Jag gillar verkligen kombinationen på de här två stämplarna men något känns fel. Är det färgen? Vilken färg ska det vara? Eller passar den helt enkelt inte in?

Passar även på att visar en skarv som jag är nöjd med! Längst upp klippte jag ut blommorna längsmed konturerna och gjorde likadant där pappret överlappade varandra. Det pärlemofärgade pappret i bakgrunden kom på det sättet fram.

Lämna gärna en liten kommentar hur ni tycker jag ska lösa dilemmat med stämpeln!

Kommentarer

Postat av: Musqot

Publicerad 2010-11-09 23:14:29

Vad fint! Svår fråga, men jag tror utan stämpeln, men är inte helt säker;)

Postat av: Musqot

Publicerad 2010-11-09 23:15:55

Vad fint! Svår fråga, men jag tror utan stämpeln, men är inte helt säker;)

Postat av: Josefine

Publicerad 2010-11-10 12:55:00

Tror det kan funka både med och utan stämpel, men på bilderna så ser färgen lite konstig ut. Tror det vore snyggare om stämpeln kan få en lite dovare färg så smälter den bättre ihop med färgen på burken (men å andra sidan kan ju färger på foton vara lite missvisande).

Postat av: Linda

Publicerad 2010-11-10 15:33:20

Åh..jobbar du inom hemtjänsten? Nyfiken jag;).



Jag vet inte men jag tror att burken ska vara utan stämpeln.

Postat av: Alexandra

Publicerad 2010-11-10 21:48:08

Okidoki, stämpeln går bort =) Kanske hade funkat om jag hade matchande färg... Färgen på fotot är faktiskt inte det minsta missriktande i det här fallet!

Linda, jag jobbar inom det statliga som tillämpar tjänstgöring 365 dagar om året =)

Postat av: Musqot

Publicerad 2010-11-10 23:23:34

Vad kul att du hittade till min blogg;) Välkommen tillbaka!

Postat av: Anna

Publicerad 2010-11-11 10:23:37

Jag tror stämpels hade passat jättebra om den varit stålgrå. Men annars - kör utan stämpeln. Och utan de gröna bladen. Tycker jag :-)

Postat av: Candie

Publicerad 2011-04-17 22:53:11

Mycket härlig burk, men grunden är helt i en äldre och otroligt vacker vit och silverromantisk stil, en stil som påminner mig om högadelns makalösa klädeskreationer ända från 1400-talet till och med 1700-talet. Bladen och rosen hör inte till samma tema som grunden, även om de skulle passa mycket fint på en annan burk. ros och blad som är helgjorda i vitt papper hade passat in, där också hade en text som var i ljuvt silver eller mild grå ton. Det är en väldigt vacker burk, gratulerar till designen som skulle passa till allt från att vara en presentförpackning till juveler för en brud till att vara förvaring på de vackraste av sminkbord. <3

Postat av: Candie

Publicerad 2011-04-17 22:56:21

hmm... kanske du ska lämna den utan lapar med det; det känns som om den är så vackert utsmyckad redan och har så mycket som händer med den: det kan bli för mycket... En fin ros med blad gjord i vitt papper hade vart fin till iaf

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela