pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

1 vecka kvar till julmarknaden

Publicerad 2010-11-20 12:59:14 i Pyssel,

Tiden flyger verkligen iväg och nästa helg är det första advent och dags att stå på julmarknad. Den här helgen ska jag äntligen ta tag i att dekorera mina kransar och stövlar och idag blev det en tur för att samla lite material. Här kommer lite tips till den som också vill göra en dörrkrans till jul!

Naturen har mycket att erbjuda. Nu börjar det bli svårt att plocka mossa då den börjar frysa men istället kan man klä kransen med ris och det finns många sorter att välja på!

Nära mitt jobb avverkas träd och jag passade på att ta lite tall- och granris från den stora rishög som nu bildats. Där fann jag även lite vide som jag hoppas ska hinna slå ut lite mer i värmen inomhus till nästa helg.

Ute i skogen finns både blåbärs- och lingonris vilket blir ett fint inslag i en krans eller borddekoration. Trots de kalla temperaturerna går det fortfarande att hitta fina nyponkvistar. Äpplen kan också sitta kvar på träden i november men där får man själv avgöra om de är tillräckligt fina för att stå sig i en krans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela