pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Något virkat

Publicerad 2010-05-10 16:47:38 i Virkat,

Jag har ett paket garn här hemma som inte blev så bra när jag stickade med det för ett par månader sedan. Kanske hade jag får små stickor, eller så passar det garnet bäst till luftiga arbeten. Jag plockade häromdan fram en något större virknål och började leka lite.

Hade velat ha den lite lösare nere vid handleden men vet inte om jag orkar sitta och dra upp allt. Först var jag lite inne på att göra en tröja men det blir nog bara ett par ärmar, eller går det att kalla dem pulsvärmare om de går ovanför armbågen?

Jag har något annat att klura på just nu. Garnstudio har 30% rea på sitt garn. Jag letar lite roliga mönster på deras sida, fast så har jag ju också några sticktidningar här hemma. Får se om det blir en tur ner på stan i det soliga vädret imorn! Och nej, jag har inte tillräckligt med garn hemma! Det kommer att gå åt... *flin* Kan t o m sträcka mig så långt att göra arbete åt någon annan. Förutsatt att denna någon vill ha en modell som är kul att sticka förstås!

Kommentarer

Postat av: Gustav

Publicerad 2010-05-14 15:40:37

Ahh en vinflaskavärmare :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela