pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Lite nytt och omplantering

Publicerad 2010-05-23 18:26:57 i Odling,

Idag blev det lite omplantering på den varma balkongen!

4 stycken nya jordgubbsplantor införskaffades i slutet av vecka och nu har de planterats bredvid de andra. Tre av plantorna från förra året ser med ens väldigt taniga ut...

Två plantor månadssmultron har nu ersatt de nervissnade förgetmigejplantorna. Hoppas det blir mycket smultron i sommar!

Örterna som jag planterade för flera veckor sedan har nu fått varsina krukor. Jag köpte örtjord till dem, vet inte om det kommer att göra stor skillnad men den innehåller säkert mycket mer näring än planteringsjorden jag annars har här hemma.

Basilikan mår dock inte dåligt av planteringsjorden. Dessa planterade jag om för lite mer än en vecka sedan och passade samtidigt på att stoppa ner lite nya frön. Det tog inte många dagar innan de tittade fram ur jorden. Det kan nog ha något att göra med värmen och solen på balkongen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela