pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Klassas detta som fusk?

Publicerad 2010-05-26 12:52:04 i Målade värmeljus,

Det är riktigt roligt att måla på värmeljus men jag tycker ofta det är svårt att komma på något nytt. Nu har jag däremot hittat en omfattande inspirationskälla! Eller det kanske ska kallas för fusk-källa?

Stämplade värmeljus

Dessa värmeljus har jag stämplat på och därefter målat. Så, är det fusk? De är ju handmålade, fast med hjälp av stödlinjer.

De här tycker jag blir hur söta som helst! Fast... Jag har bara grundmålat och därefter stämplat.

Stämpelfärgen fastnar mycket bättre efter att jag först grundmålat värmeljuset. Det gäller bara att vara försiktig på hand vid stämplingen. Bäst är clearstamps, då använder jag inte ens akrylblocket. Det blir mycket enklare att låta stämpeln följa eventuell lätt lutning på värmeljuset.

Att vara stadig på hand är a och o. Både när jag målade den lilla rosa blomman och insektsvingarna gällde det att inte slinta med penseln!

Kommentarer

Postat av: Caisa

Publicerad 2010-05-26 20:16:10

Oj, oj, oj! Gud så pilligt :P

Postat av: Josefine

Publicerad 2010-05-30 18:03:04

Absolut inte fusk, bara lite hjalp ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela