pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Saft och sylt

Publicerad 2010-03-21 18:38:25 i Ätbart,

Nej, detta är inte sjögräs! Jag har testat att göra limesaft. Den blev sisådär, ingen direkt hit. Möjligen testar jag någon annan gång att göra på lime och citron. Eller så håller jag mig till apelsinsaften, den var riktigt god!

Idag har jag även lagat lite lingonsylt. Jag tycker egentligen inte om lingon, men någon annan här hemma gör det och jag gillar hellre hemlagade saker än köpa i affär. Jag har ungefär ett halvt kilo lingon kvar i frysen, undrar om det räcker till bärsäsongen sätter igång? Längtar...

Lingonsylt

Det är så enkelt att göra sylt! Mosa bären lite och koka upp med syltsocker. Efter att det har kokat några minuter skummar jag av den och låter den svalna innan sylten hälls upp på burkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela