pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Nya fönstermålningar

Publicerad 2010-03-24 10:56:52 i Inredning,

För ett tag sedan köpte jag nya schablon och testade några av dem på ett gammalt underlakan. Idag blev jag på humör att dekorera balkongdörren igen. De nya mallarna är självhäftande på baksidan och sitter riktigt bra.

Murgröna

Det nedre högra hörnet är bäst att lämna omålat. Lilla Zoofii brukar nämligen sätta upp tassarna där och jama att hon vill gå ut. Hon påminner ganska mycket om min systers katt på det sättet. Efter frukosten skulle han nämligen alltid gå ut på balkongen. Ja, Nami brukade ju självklart haka på han också!

Fjärilar

Högre upp blev det två fjärilar. De var lite knepigare att få till bra. Färgen ville rinna ut lite under mallen men det gick att rätta till ganska bra efteråt med en tops.

Jag börjar verkligen gilla att måla med hjälp av schabloner! Lite trist att Timarii ska stänga men imorgon öppnar Panduro ute i Hageby centrum...!!! Äntligen! Lite trist att jag är ledig idag och inte imorgon. Normalt sett när jag jobbar helg brukar jag vara ledig torsdagen eller fredagen men den här gången blev det alltså onsdagen. Dagen före löning och dagen före Panduros öppningsdag. Suck. Men men! Måndag är jag ledig igen och då ska det shoppas! De var ju sååå snälla att skicka ut en 20% rabattkupong till mig och det är väl tråkigt om den bränner inne, eller hur?

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2010-03-24 16:39:19

Va fint det blev!



Nu har jag altrat en av äggkartongerna, lägger upp en bild såsmåningom... :-)

Postat av: ele

Publicerad 2010-03-28 21:02:02

vad fint med en bladranka på balkongdörren!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela