pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

En klänning uppsydd till bröllop

Publicerad 2010-06-08 21:23:55 i Sömnad,

När jag var på jakt efter tyg till syrrans väska hittade jag ett helt underbart tyg som skulle passa perfekt till exempelvis ett linne.

En massa paljetter är fastsydda i tyget och ger ett skimrande ljus. Tyvärr är jag väldigt duktig på att köpa på mig en massa roliga tyger men mycket dålig på att faktiskt sätta mig framför symaskinen.

Under våren trillade det in några bröllopsinbjudningar och med ens kände jag att tyget vore helt underbart till en klänning. Tack och lov har jag en kompis som är hur duktig som helst på att sy så jag bad henne hjälpa mig. Egentligen hade jag tänkt att hon skulle lära mig men det råkade visst sluta med att hon sydde upp klänningen åt mig!

Jag ville ha livet rynkat och det blev helt perfekt med ett svart band som bröt av livet från resten av klänningen. Och den här söta lilla detaljen lade Emilia till!

Till min besvikelse ska Hattbaren i Uppsala stänga och har nu utförsäljning med 50%. Jag hade hoppats på att hitta en ny hatt men det fanns tyvärr ingen i den rätta stilen. Tursamt nog passande hatten som jag hade på bröllopet i maj till den här klänningen!

Älskling och jag utanför kyrkan som våra vänner gifte sig i

Nu är jag på väldigt stort humör på att sy, och nästan gång ska jag försöka mig på att sy allt från grunden själv! Jag har redan en idé på en klänning jag vill sy och eventuellt även ett passande tyg här hemma. Jag är nog lite knäpp, men jag tror bestämt jag önskar mig lite regn under semestern!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela