pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Loppisfynd

Publicerad 2010-07-31 16:08:40 i Shoppat,

Idag blev det en spontan visit till loppis! Jag och en kompis började med loppisen på Himmelstalund och jisses vad folk det var där! Och tala om att jag gjorde fynd...

Det blev två gardiner, 20 kr/paret. Den med katter har jag faktiskt en tygkasse i! Det gröna som ligger under hade jag inte tänkt hänga upp utan gå loss med saxen på dem.
Det lillamönstrade tyget är ett kuddfodral som jag tror blir perfekt till lappteknik! Sedan hittade jag även ett litet lås som jag tror blir perfekt på en altrad ask.

Mitt bästa köp är tre pärmar med en massa pysselidéer! Korten är full med inspirationer att arrangera torkade eller levande blommor, syinspiration, förnya gamla möbler, måla och dekorera, lite tips till jul (vare sig vi vill det eller inte kommer vi dit även i år) och så fanns det lite diverse pysselidéer på slutet. Och priset? Ynka 40 kr för alla tre pärmar!!! Det är helt sjukt, hon måste ha lagt en massa pengar på alla dessa kort.

En liten kul grej är att jag faktiskt har ett flertal kort om arrangera levande blommor inscannat. För en massa år sedan lånade jag dem av en kompis, men det är mycket roligare att ha allt själv!

Med cykelkorgen snudd på överfull cyklade vi hem till Emilia och dumpade de första inköpen för att sedan trampa över till en second hand butik. Där hittade jag precis sådana teskedar jag letat efter, lite mer tyg samt ett hårspänne jag tänker dekorera med fjädrar och lite annat.

Utöver en flätad korg saknas även ett par stövlar på bilden. Ett par stövlar i storlek 29 som jag aldrig kommer få på mig. Självklart köptes de i pysselsyfte.

Kommentarer

Postat av: Chruss

Publicerad 2010-08-01 10:34:28

Ojojoj vilka fynd! Pärmarna måste ju vara guldgruvor!



Angående min stora stämpel så är den stor. En clearstamp.

Finns att titta närmare på här:

http://www.fotolundeby.no/display.aspx?menuid=31000&prodid=11918

Jag har även en med en skridsko på,

http://www.fotolundeby.no/display.aspx?menuid=31000&prodid=11916

Lika stor den...:-D



Det blir inte sååå farligt skitigt ändå även om han har jättekul ute i slakset. Han får ligga på en handduk ett tag så är det borta. Visst får dammsugaren gå men det är 'a piece of cake' :-D

Ha det bäst!

Postat av: Linda

Publicerad 2010-08-01 15:46:14

Mm, easel card är en ny favorit. :-) har gjort ett till som min moster ska få av morfar. Lägger upp en bild när hon fyllt år.

Nu är jag sugen på att göra något kul med alla bröllopsbilder! :-D

Postat av: Petra/Trollet

Publicerad 2010-08-01 21:45:32

Kul m loppis - och vilka fynd du gjort!!!!!

Ska bli kul att se vad du gör med stövlarna=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela