pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Lite shopping

Publicerad 2010-01-17 16:15:10 i Shoppat,

Fredagen var min lediga dag innan jobbhelgen och då passade jag på att göra några korta ärenden på stan. Första prio var knästrumpor. Det blir på tok för kallt med ankelhöga strumpor nu och cykeln har blivit stående sedan slutet av december. Imorgon ska jag fixa vinterdäck på en av dem (råkar äga två). De flesta dagar tänker jag gå till och från jobbet men när jag börjar 5 eller 4.30 är det inte sååå roligt att gå upp ännu tidigare för att jag måste promenera. Vägarna har efter helgens lite mildare temperaturer torkat upp fint men som kollegan sa idag, cykel och gångvägarna är väldigt dåligt plogade!
Rea är trevligt och det var precis vad Lindex hade på knästrumpor så det blev en liten hög. Cervera hade inte "hamburgarpressen" så det får bli en annan dag! Av en "händelse" gick jag in på KontorAB och någonting ska jag ju lägga pengarna på och allvarligt talat, det var länge sedan jag köpte stämplar! Lika bra att slå till.

Stämplar

Råkade visst bli två... Har en idé vad jag vill göra med kattstämplarna. Eventuellt tar jag tag i den idén på tisdag, då är jag ledig igen och är laddad för pyssel! Just nu har orken tillfälligt gått ur mig. Jag började kl 6 imorse och efter en kopp kaffe när jag kom var det dags att ta tag i köttbullslagningen. Nu ligger de och svalna, det blev lite mer än 1½ kg så vi klarar oss väl ett litet tag!
Nej, det kliar verkligen i pysselfingrarna! Måste gå och göra något...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela