pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Lucka nr 18

Publicerad 2010-12-18 13:06:00 i Adventskalender,

Även bakom dagens lucka döljer sig lite tips på julgranspynt du kan göra själv.

Det som behövs är:

  • Två mönstrade papper
  • Tråd (jag använde mig av tjockare metalltråd)
  • Ev pärlor för dekoration
  • Band att hänga upp ornamentet i
Jag skar till 4 st remsor av varje papper i formatet ½''×2'' och 6 st remsor av varje papper i formatet ½''×3''. En instruktion på hur man går tillväga hittar ni här.

Några tips från mig till er:
  • Det är bra med en inte allt för styv metalltråd, det blir enklare då det emellanåt går att böja på den för att få på pappersremsorna.
  • Pappersremsorna vill gärna glida ihop, den ena in under en annan. Det är ganska svårt att rätta till så lägg en liten klick lim på varje remsa som träs på tråden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela