pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Julpyntning

Publicerad 2010-12-05 19:50:19 i Pyssel,

Idag tog jag lite paus från allt pyssel och julpyntade lägenheten (eller klassas pyntandet som pyssel?)

Köket är den plats som har fått mest utsmyckning. Stjärnan i fönstret hittade jag på second hand, det köpet är jag väldigt nöjd med! Gardinerna får mig att tänka på Dumbledore eller Gandalf, men de känns också väldigt juliga. Duken hittade jag i kökssoffan där gardiner och dukar ligger. Jag tror aldrig vi använde den förra julen men den passar riktigt bra på köksbordet, i synnerhet nu när jag orkat stryka vaxduken och lägga på den igen!

Obs! Så här "rent" som bordet ser ut på bilden kommer det inte vara så länge till! Detta är ju faktiskt mitt pysselbord. Jag brukar dock försöka att hålla två platser tomma så vi får plats att sitta och äta vid bordet.

Tårtfatet är också ett fynd från second hand. Jag kan hitta väldigt stort användningsområde för det!

Tomtar har jag inte så många av. Det är de här två och...

...den här men det känns som det räcker. Jag har inte så mycket plats att ställa sådant här pynt på, speciellt med tanke på katterna. Granen har jag haft i jag vet inte hur många år. 15 år? Det är ett pynt som alltid kommer fram till jul!

Jag minns att jag köpte den här stjärnan första julen i Norrköping! Jag är sååå nöjd med den och i det här fönstret passar den verkligen perfekt. Den är satt på timer så "sköter sig själv".

 

Kattgardinerna fick ge plats för nya panellängder med julröd färg! Jag har ett par till av dessa röda gardiner, de hamnade i sovrummet!

En bild från min gamla lägenhet. För en kort stund får jag en känsla av saknad. Det var en trea på 75 kvm, helt lagom för mig och två katter! Som tur är har varje flytt jag gjort i livet resulterat i något bättre. Även om lägenheten jag bor i idag är riktigt fin och rymlig (med perfekt läge) längtar jag till nästa gång vi flyttar är färdiginflyttade. Då är det förhoppningsvis i en villa med stor trädgård och ett rum som jag kan ha som pysselrum *längtar*

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela